Prof. dr Smilja Avramov: PONOVLJENI GENOCID NAD SRBIMA (1941 - 1945 i 1991. godine)
VIDEO > http://vimeo.com/13717869
http://www.srpskaanalitika.com/
Prof. dr Smilja Avramov: PONOVLJENI GENOCID NAD SRBIMA (1941 - 1945 i 1991. godine)
VIDEO > http://vimeo.com/13717869
http://www.srpskaanalitika.com/
Društvo | Uredništvo | jul 31, 2010 at 18:59
Piše Kosta Čavoški
Međunarodni sud pravde doneo je mišljenje o Deklaraciji nezavisnosti Kosova koju je naša neuka i zavarana javnost doživela kao potresno iznenađenje. Kako je Sud došao do odluke koju je saopštio 22. jula 2010. godine?
U pustoj nadi da se može zaustaviti šire međunarodno priznanje samozvane države kosmetskih Arbanasa, a možda i po poverljivom savetu neprijatelja srpskog naroda i države, naši glavari su početkom jeseni 2008. godine, u okviru Generalne skupštine Ujedinjenih nacija, pokrenuli postupak za izglasavanje rezolucije kojom bi se od Međunarodnog suda pravde zatražilo savetodavno mišljenje o pravnoj valjanosti tog samozvanog proglašenja kosmetske nezavisnosti. I pored navodnog protivljenja nekih uticajnih država, 8. oktobra 2008. godine Generalna skupština izglasala je sledeću rezoluciju:
… Podsećajući da su 17. februara 2008. privremene institucije samouprave Kosova proglasile nezavisnost od Srbije…
… Odlučuje da, u skladu sa članom 96 Povelje UN, zatraži da Međunarodni sud pravde, shodno članu 65 Statuta Suda, dâ savetodavno mišljenje o sledećem pitanju:
„Da li je jednostrana deklaracija nezavisnosti privremenih institucija samouprave Kosova u skladu sa međunarodnim pravom?"
Prihvatanje ove rezolucije primljeno je u krugovima naših nepromišljenih, a najvećma i glupih glavara kao velika diplomatska pobeda, pa se u javnim glasilima već uveliko raspredalo kako će kosmetski Arbanasi, zbog za nas povoljnog mišljenja Suda, biti prinuđeni da iznova pregovaraju sa Vladom Srbije o obostrano prihvatljivom rešenju Kosova i Metohije. Uz to se očekivalo da posle objavljivanja tog mišljenja neće biti novih priznanja samozvanog Kosmeta, pošto bi, kako su to predstavnici Srbije pred ovim Sudom izjavili, „savetodavno mišljenje Suda… pružilo neutralno, a ipak sudski autoritativno uputstvo mnogim državama koje još uvek razmatraju kako da, u skladu sa međunarodnim pravom, pristupe jednostranim proglašenjima nezavisnosti.
Dana 22. jula 2010. godine naša neuka i zavarana javnost doživela je potresno iznenađenje, dok su naše glavare, naročito one ključne, strani zvaničnici već unapred obavestili šta će se dogoditi, što se inače, imajući na umu kako ovaj Sud zaseda i odlučuje, znalo još pre dva meseca. Sud je, nažalost, odlučio:
– kako opšte međunarodno pravo ne sadrži primenljivu zabranu proglašenja nezavisnosti, Deklaracija nezavisnosti [samozvanog Kosmeta] od 17. februara 2008. ne narušava opšte međunarodno pravo i
– da ova Deklaracija nezavisnosti ne povređuje Rezoluciju Saveta bezbednosti 1244 (1999) niti narušava Ustavni okvir koji je propisao specijalni predstavnik Generalnog sekretara UN.
Pa da vidimo kako je to ovaj Sud izveo.
POGREŠNO POSTAVLJENO PITANJE SUDU
Već na trećoj godini studija studenti prava uče da je prilikom obraćanja sudu najvažnije da se jasno, razgovetno i sadržinski ispravno formuliše tužbeni zahtev, pošto je sud vezan tim zahtevom i ne može izlaziti izvan njegovog okvira. Međunarodni sud pravde je, nažalost, pokazao da pitanje koje mu je upućeno, a kojim je bio vezan, nije bilo dobro formulisano, te da bi njegov odgovor bio bitno različit da je pomenuto pitanje bilo drugačije sročeno. Naime, na predlog Srbije od ovog Suda je zahtevano savetodavno mišljenje o tome da li je „Deklaracija o nezavisnosti Kosova u skladu sa međunarodnim pravom", što se svodilo na pitanje da li primenljivo međunarodno pravo zabranjuje proglašenje nezavisnosti nekog entiteta u sastavu jedinstvene države. I Sud je, kako ćemo to ubrzo pokazati, utvrdio da takve zabrane nema. Ili kako je to sam Sud izrekao, „sasvim je mogućno da određeni akt, kao što je jednostrano proglašenje nezavisnosti, ne narušava međunarodno pravo a da nužno ne predstavlja vršenje prava [u smislu ovlašćenja] koje mu ono dodeljuje" (sec. 56).
Uverljiv primer koji to potvrđuje bila je formulacija kojom se Generalni guverner Kanade obratio Vrhovnom sudu Kanade povodom pokušaja otcepljenja Kvibeka od Kanade. Tom prilikom Vrhovnom sudu je bili upućeno ovako sročeno pitanje:
„Da li međunarodno pravo daje Nacionalnoj skupštini, zakonodavnom telu, ili vladi Kvibeka pravo da jednostrano izvrše secesiju Kvibeka od Kanade? U tom pogledu, da li po međunarodnom pravu postoji pravo (right) koje bi Nacionalnoj skupštini, zakonodavnom telu ili vladi Kvibeka dalo pravo da jednostrano izvrše secesiju Kvibeka od Kanade?"
Da je na taj način bilo formulisano pitanje koje je, povodom secesije Kosmeta od Srbije bilo upućeno Međunarodnom sudu pravde, ovaj ne bi imao kud nego da odgovori da jednostrano proglašenje nezavisnosti Kosova ne počiva na pravu koje primenljivo međunarodno pravo izričito i nedvosmisleno daje. Izgleda, međutim, da vajni pravni savetnici Borisa Tadića i njegovog ministra Vuka Jeremića nisu ni čuli da je Kvibek čak više puta pokušavao da se otcepi od Kanade, a kamoli da su znali kako je bilo formulisano pitanje koje je 1998. godine Generalni guverner uputio Vrhovnom sudu Kanade. Tako to uvek biva kada se poglavar države isključivo oslanja na svoje ljubimce velike samouverenosti, a malih znanja i ograničene pameti.
Ja jos nisam cuo za armiju od 11.000 vojnika da je uspela bilo kad i bilo gde u ljudskoj istoriji da porazi drugu vojsku ili odbrani svoju zemlju.
Izrael drzava koja je i manja od Srbije , a okruzena neprijateljima kao i mi ima 187.000 profesionalnih vojnika i oficira + 1.2 miliona rezervista....
Vojska ce imati 30.000 zaposlenih 19.000 civila i samo 11.000 vojnika.
Пет кандидата на једно место професионалног војника
Нудимо редовне плате, бенефиције, лечење у систему војног здравства и за породице припадника ВС, каже пуковник Стевица Карапанџин
Сигурна плата и здравствено осигурање: Стевица Карапанџин (Фото Д. Јевремовић)
Војска Србије од 1. јануара прелази на професионални систем и имаће 13.000 војника, од укупно 30.000 припадника. Од тога, 11.000 чиниће професионалци оба пола ангажовани на конкурсима, уз 2.000 младића заинтересованих за добровољно служење војног рока. Од 1. јула у току је нови конкурс, где ће се попуњавати још 3.000 преосталих места, каже за „Политику" представник Генералштаба Војске Србије пуковник Стевица Карапанџин.
– Одзив је превазишао сва наша очекивања. Сада имамо већ око 8.000 професионалних војника. И прошле године смо имали неколико конкурса, на које се пријавило око 10.500 кандидата. Неће сви бити примљени по овом конкурсу, јер у процедури пријема већ имамо кандидате који су се јавили у мају ове године. Њих око 600 тренутно је на обуци и још толико их чека да буду упућени на обуку. Све у свему, биће потребно још око 1.800 људи, које ћемо примити после овог конкурса – додаје пуковник.
Оно што гарантује да ће Војска попунити још 3.000 места јесте досадашњи одзив. У просеку пет кандидата конкурише за једно место! При томе је проценат пријављених кандидата женског пола удвостручен, с прошлогодишњих 10 на 20 одсто, колико их се сада пријавило. Према речима нашег саговорника, код професионалних војника нема никакве разлика међу половима. Апсолутно равноправно конкуришу и третман је свуда исти и кад је у питању пријем и каснија професионална служба.
Општи услови за пријем су здравствена способност кандидата, да им раније није престао радни однос у државним органима због теже повреде дужности из радног односа, да нису осуђивани на казну затвора више од шест месеци, да нису старији од 30 година. И, наравно, да су држављани Републике Србије, али могу имати и двојно држављанство. Од посебних услова најбитније је да су служили војни рок са оружјем, што не важи једино за кандидате женског пола. Даље, да имају најмање средњу стручну спрему, осим за стрелце у пешадији и чуварску службу. У логистичким службама могу конкурисати лица која имају адекватну стручну спрему, која одговара служби и дужности за које се спрема. За возаче моторних возила могу конкурисати лица која имају Це категорију.
Кандидат који жели да постане професионалац подноси молбу јединици са којом жели да склопи уговор, а образац може наћи на пријавници сваке команде. Војник на служењу војног рока такође може постати професионалац, тако што подноси молбу свом претпостављеном старешини, у последњем месецу служења.
– Ми нудимо редовне плате, које у просеку износе око 30.000 динара. Професионални војник има право и на одређене неновчане бенефиције, али на накнаду путних трошкова за оне кандидате који не живе у месту службовања. Имају право на пензијско осигурање, али и на здравствено, које могу користити и чланови њихових породица, што подразумева и могућност лечења у систему војног здравства – објашњава Карапанџин.
Подофицирски кадар ће се у Војсци Србије попуњавати првенствено из категорије професионалних војника. Тако сваки професионални војник, у зависности од потреба службе и својих резултата рада, може из статуса професионалног војника на одређено време једног дана прећи у статус подофицира на неодређено време, уз додатно усавршавање. Сваки кандидат мора да прође одређену обуку, од четири до осам седмица, и само са кандидатима који успешно то заврше потписује се уговор. Око 10 одсто њих не успе у том циљу. Остали потписују уговор на три године и у оквиру три таква уговора могу да пређу у статус подофицира.
Радно време професионалног војника је осам сати дневно, 40 часова недељно. Може бити и дуже, али уз одговарајућу надокнаду. Професионални војник може бити ангажован у свим мисијама војске, и у земљи и у иностранству. Ако је, рецимо, војник ангажован на обезбеђивању административне линије према Космету, онда накнада може да износи и целу плату.
Б. Билбија
----------------------------------------------
Велико интересовање у Нишу, у Београду мало
– У Нишу и Новом Саду је одлично интересовање, док је у Београду мало мањи одзив. Неке јединице у Нишу обориле су све могуће рекорде, па тако у овом граду само на једном месту имамо 100 кандидата. Задовољни смо мултиетничношћу међу кандидатима, јер има заинтересованих међу свим националностима. У последње време је све више кандидата са вишим и високим образовањем – открива пуковник Карапанџин
http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/Pet-kandidata-na-jedno-mesto-profesionalnog-vojnika.sr.html
Душан Јањић: Српска треба да тражи асистенцију ЕУ
Datum: 30.07.2010 22:00
Autor: Вања Штрбац
За Републику Српску сада би боље било да иде путем Црне Горе. Да покуша све што може са своје стране да понуди као компромис за уставно решење, које је чува као ентитет. Aко то не иде, да тражи асистенцију ЕУ. Није добро то што опозициони политичари у РС, све у жару политичке предизборне борбе траже од Милорада Додика да се малтене одмах РС отцепи од БиХ. Тренутно расположење ЕУ и Aмерике је такво да се боје и дугог замрзнутог конфликта, али и раздвајања.
Рекао је ово у интервјуу за "Глас Српске" политички аналитичар и директор београдског Форума за етничке односе Душан Јањић.
* ГЛAС: Недавно сте изјавили да се "приближава тренутак када ће спонзори независности Косова тражити мјесто за Косово у УН, а да Србији предстоји да организује своје партнере да косовска независност не добије двотрећинску већину". Да ли је то могуће?
ЈAЊИЋ: Мислим да начин на који ради Србија у последњих месец и по даје све мање аргумената за оптимизам. Овај најновији потез да иде са својом посебном резолуцијом која може бити конфронтирана резолуцијама ЕУ и СAД у суштини доводи и неке чврсте савезнике Србије, а то су земље ЕУ које нису признале Косово, у ситуацију да неће моћи да гласају за резолуцију Србије, него ће морати да гласају за такозвану заједничку политику ЕУ. Ту већ, ако Србија буде инсистирала на садашњем тексту резолуције, може изгубити пет гласова, земаља ЕУ које нису признале Косово. Покушавао сам да препоручим председнику Борису Тадићу да не прави овакав потез, да не жури и да покуша да компромисно са ЕУ купи време, да задржи уз себе ових пет европских земаља и можда придобије симпатије већег броја држава. Овако, бојим се да ће врло брзо СAД и ЕУ доћи до 97 гласова у Генералној скупштини УН и да се то чак може десити одмах на јесен.
* ГЛAС: Колико је опасно мишљење МСП о Косову и може ли оно произвести лавину отцјепљења сецесиониста широм свијета?
ЈAЊИЋ: Никада се није очекивало да необавезно мишљење једног суда може да утиче на историју. Такво мишљење, као што је била Бадинтерова комисија или одлука Уставног суда Канаде поводом Квебека, завршавају углавном у правној историји. Они немају директан утицај на историјске процесе. Сецесија је увек резултат комбинације унутрашњополитичких и спољнополитичких фактора. Оно што је важно у овом мишљењу је, ако нека етничка група или неки ентитет хоће да се отцепи од садашње државе или да формира своју државу, треба да пази на процедуру - да процедуром не прекрши међународно право. С тог становишта је добра интерпретација коју је дао премијер РС Милорад Додик, да је из овог мишљења Суда правде научио којом процедуром би Република Српска могла да иде, ако би кренула у правцу независности. Наравно, то је једна могућа процедура. Постоји и друга процедура, а то је процедура коју је прошла Црна Гора. То је покушај да се у међусобном договору реше проблеми. Aко је то немогуће, тражи се арбитража ЕУ, па се онда организује референдум у њиховом надзору. Дакле, постоје две могуће процедуре, једна је косовска, друга црногорска. Aли знамо, нити се Косово одваја због мишљења Међународног суда правде, нити се Црна Гора одвојила због мишљења ЕУ. То су много дубљи процеси и не верујем да ће ово мишљење подстаћи било који сецесионистички покрет. Да ће неки покрети покушати да га искористе, то је јасно.
* ГЛAС: Да ли овакво мишљење МСП отвара врата и Републици Српској да донесе резолуцију о независности?
ЈAЊИЋ: За Републику Српску би боље било да иде путем Црне Горе и да покуша све што може са своје стране да понуди као компромис за уставно решење, које је чува као ентитет. Aко то не иде, да тражи асистенцију ЕУ. Није добро то што су опозициони политичари, све у жару политичке и предизборне борбе тражили од Додика да се малтене одмах РС отцепи од БиХ. То је потпуно нереално. Тренутно расположење ЕУ и Aмерике је такво да се боје и дугог замрзнутог конфликта, али и раздвајања. Време треба да ради своје.
* ГЛAС: Према Вашем мишљењу, да ли је одлука лондонског суда о неизручивању члана ратног Предсједништва РБиХ Ејупа Ганића Србији политичка или правна?
ЈAЊИЋ: Још у доба Ганићевог хапшења у Лондону рекао сам да сам убеђен да је Србија направила грешку. Правни проблем је увек другачији у Енглеској него на континенту. Једноставно, наши тужиоци су заборавили да је Британија земља обичајног права. То значи да је јако важно послати стручњаке који знају правила обичајног права, а не радити као са адвокатима и тужиоцима с континента, из Србије. Aко је Србија заиста желела да добије Ганића, да му суди у Србији, морала је да уради потпуно другачије. Требало је да поступи тако што би поштовала правну културу у Британији, па да евентуално "избоксује" ново правило, преседан. Она то није урадила, Ганић јесте. Он је ангажовао британске адвокате. Да је, хипотетички речено, Ганић изручен Србији, Србија би била у великом проблему око тог суђења, јер би свака одлука коју она донесе била сматрана политичком. Све ово сада даје могућност Србији да врши индиректни међународни притисак да се Ганићу суди у БиХ и да она ту буде придружена - она која прати суђење. Лично мислим да је то много боља ствар, да се Ганићу суди у БиХ уз међународни надзор укључујући и посматраче из Србије.
План Ештонове
* ГЛAС: Постоји ли, према Вашим сазнањима, план Кетрин Ештон за преузимање директне контроле над БиХ са санкцијама за РС?
ЈAЊИЋ: Такав план не постоји. ЕУ никада није ушла у такву ситуацију да преузме контролу за било шта над било чиме, а поготово не над једном државом од четири и по милиона становника, над једном неразвијеном државом у доба економске кризе. То апсолутно није начин на који се размишља у ЕУ. Оно што постоји, то је и да је када је ријеч о БиХ и када је ријеч о Косову, све ближе јединство ЕУ и Aмерике. Када се они договоре, биће јако тешко. Они могу договорити оно што су обећали сви политичари у БиХ, да ће се позабавити проблемом конституције уставних овлашћења заједничке државе када прођу избори. Мислим да, ако постоје консултације и припреме у ЕУ, онда се ради о том потезу, дан после избора у БиХ, односно РС.
http://www.glassrpske.com/vijest/2/novosti/43393/cir/Dusan-Janjic-Srpska-treba-da-trazi-asistenciju-EU.html