Претражи овај блог

четвртак, 6. фебруар 2020.

Jugoslavija osuđena na krah

novosti.rs

Jugoslavija osuđena na krah

Miodrag Mija Ilić

7-9 minutes


Rat protiv Jugoslavije pripreman je godinama. U novembru 1990, oba doma Kongresa SAD donela su akt kojim su ukinuti svi krediti, zajmovi i trgovinska razmena, sve karike za opstanak jedne zemlje

SARA Flaunders je istaknuta antiratna aktivistkinja. Uz Remzija Klarka, bivšeg saveznog javnog tužioca SAD, najistaknutiji je član Internacionalnog akcionog centra, osnovanog u Njujorku 1992. povodom američke invazije na Irak, koji vodi u svojstvu kodirektora. Ona zadivljuje poštenjem, hrabrošću, humanošću, doslednošću. U misiji Akcionog centra posetila je Srbiju tokom NATO agresije 1999, da bi imala lični uvid u razmere zločina, a pre i posle toga direktno je bila prisutna na mnogim žarištima sukoba izazvanih sprovođenjem neoimperijalističkih ciljeva Vašingtona i NATO-a.

Sara i njeni saborci, volonteri, neumorno rade - nastupaju u medijima, prikupljaju dokaze, istražuju, objavljuju studije i knjige, putuju po svetu, organizuju konferencije, finansirani prilozima dobronamernih i humanih ljudi. Sara je javno razotkrila zakulisne motive okupacije Kosova - pohlepu velikih korporacija da se dočepaju Trepče i ostalog rudnog bogatstva srpske pokrajine.

NjUJORK nas je u leto 2000. godine dočekao dobro poznatom žustrinom zvukova i pokreta, dinamikom kretanja ljudi i vozila između solitera koji zamračuju dan. Čedo Filipović, noseći kameru, i ja, tražili smo zgradu broj 147 u istočnoj 24. ulici na Menhetnu. Na drugom spratu sasvim neupadljive stare zgrade, u sivoj hali osrednje veličine, očigledno nekadašnjem prostoru neke davno likvidirane manufakturne proizvodnje, grupa od tridesetak ljudi marljivo je radila na pakovanju prikupljene robe, namenjene humanitarnoj pomoći ugroženim ljudima u nekom delu sveta. Među njima, zaposlena, kao i svi drugi u Internacionalnom akcionom centru, bila je i omanja žena crne kose, s naočarima, dr Sara Flaunders.

Kako sam najavio dolazak, nije bila iznenađena. Ponudila mi je stolicu u uglu hale, dok je sama sela na običnu, drvenu klupu. Znao sam iz njenih objavljenih tekstova da je istraživala noviju istoriju Balkana i da je proučila sve okolnosti razbijanja Jugoslavije. Zato se moje prvo pitanje odnosilo na dilemu, neprestano aktuelnu: da li je postojao plan ("zavera") velikih sila da se SFRJ rastoči i ukloni sa mape kao važan politički faktor u Evropi.

"RAT protiv Jugoslavije pripreman je godinama", rekla je odmah Sara Flaunders, glasom nekoga ko je sasvim ubeđen u ono što govori i za koga je to notorna činjenica. "Mi, odnosno ovaj centar, imali smo u rukama američki zakonski akt, donet u novembru 1990, dakle pre građanskog rata i pre nego što je bilo koja republika proglasila nezavisnost. Taj akt odobrila su oba doma Kongresa, a potpisao ga je predsednik Buš. Po tom zakonu bili su ukinuti svi američki krediti, zajmovi i trgovinska razmena, sve karike koje su omogućavale opstanak Jugoslavije u zajednici naroda.

"Jugoslavija je preko noći doživela ekonomski krah. U zakonu je jasno rečeno da će finansijska sredstva biti dostupna samo onim republikama koje Stejt department smatra demokratskim. To zapravo znači da su separatisti bili plaćeni da rade u interesu Vašingtona. Paralelno, uloga Vašingtona i Pentagona bila je da naoružavaju, finansiraju i podrže separatističke pokrete, pripremajući tle za formiranje novih država. Pošteno govoreći, sve je planirano i ranije, jer su MMF i Svetska banka još 1989. postavili Jugoslaviji takve uslove da je vaša zemlja upala u ogromne teškoće. Zahtevano je da se ukinu dotacije Kosovu, što je rasplamsalo već postojeće probleme."

"KOJI je krajnji cilj Sjedinjenih Američkih Država?", upitah, da zabeležim podrobnije objašnjenje.

"Sjedinjene Države nameravaju da izvrše ponovnu kolonizaciju čitavih oblasti planete, i to onih koje su već ostvarile nezavisnost. U Vašingtonu se detaljno raspravljalo i pisalo o kolonizaciji Balkana, Istočne Evrope i bivšeg Sovjetskog Saveza, dakle otvoreno o otimanju i prisvajanju naftnih izvora u oblasti Kaspijskog mora. Danas je to plan velikih američkih korporacija, koje sarađuju s vladom, ali su istovremeno konkurencija nemačkim i većim evropskim korporacijama. Sve to podseća na stanje pre jednog veka, kada je mali broj država vladao svetom, dok su male države bile kolonije. Veoma je važno to što se Jugoslavija oduprla takvim idejama, premda je to koštalo žrtava. Od početka napada na vašu zemlju, u martu 1999, mi smo organizovali proteste.

"HILjADE ljudi demonstrirale su u Njujorku, San Francisku, Vašingtonu i stotinama drugih gradova. Povezali smo se putem interneta sa drugim grupama i organizacijama u svetu, slali smo informacije i izveštaje za štampu. Bio je to poziv na akciju, na otpor, zahtev da se obustavi nepravedan rat. Naša kampanja bila je žestoka, obaveštavali smo ljude o onome o čemu su američki mediji ćutali. Spisak naših aktivista se povećao za nekoliko hiljada ljudi. Gospodin Remzi Klark, sa snimateljkom Glorijom la Rivom, otišao je u Jugoslaviju, u Beograd, samo četiri dana posle početka bombardovanja. Ja sam im se pridružila u maju. Napravili smo na hiljade kopija video-zapisa i fotografija i razaslali ih školama, univerzitetima, crkvenim organizacijama, raznim udruženjima... Na kraju, kada je NATO počeo da ulazi na Kosovo, Remzi Klark je podigao optužnicu u kojoj je naveo 90 razloga da se NATO, predsednik Klinton i lideri Evropske unije izvedu pred lice pravde za počinjene zločine.

"OPTUŽNICA je bila osnov za niz rasprava u svetu i celoj Americi. Moralno suđenje održali su u Berlinu pravnici iz mnogih zemalja, a ovde, u Njujorku, biće održano u junu, na godišnjicu okupacije Kosova. Pokazaćemo svetu kakva su zlodela počinjena, ne samo tokom rata, već i u prvoj godini okupacije, kada je s Kosova proterano bezmalo celokupno srpsko stanovništvo, kada su razorene crkve, manastiri i drugi kulturni spomenici.

"Optužićemo i američke medije za falsifikovane izveštaje, za stvaranje pogrešne predstave o ratu na Balkanu. Jer, istoriju ne pišu samo pobednici, već i oni koji su se protivili nasilju i bezumlju, koji su se solidarisali sa postradalim narodom u Jugoslaviji."

"VI STE, dakle, u sukobu sa američkim establišmentom i medijima. Da li se suočavate s preprekama, da li ima pokušaja da budete onemogućeni? Da li vas neko uznemirava, možda vam preti?"

"Naravno. Takva je politika. Mnogi američki zakoni sadrže pretnje za one koji iskaču iz 'glavnog toka'. Na primer, naše su delegacije više puta nosile lekove u Irak, uprkos zakonu po kome možete biti osuđeni na 12 godina zatvora i milion dolara kazne, jer je to 'zločin', budući da ste pomagali zemlji s kojom su SAD u ratu. Međutim, mi upravo želimo da pokažemo građansku neposlušnost. Da izazovemo vladu. Kada bi nas sudski gonili, bila bi to mnogo veća sramota za vladu nego za nas. Zato vlada pokušava da nas ignoriše. Zakoni su smišljeni tako da zastraše one koji dopuštaju da budu zastrašeni. Postoje zatim i obaveštajne agencije, koje nam prete na razne načine."

ODBRANA MILOŠEVIĆA

KAO svedok odbrane Slobodana Miloševića pred Međunarodnim sudom za zločine u bivšoj Jugoslaviji u Hagu, Sara Flaunders posetila je optuženog u zatvoru u Sheveningenu i objavila svoja zapažanja pod naslovom "Miloševićeva smrt - političko ubistvo" (Messin. March 2006, Source). Internacionalni akcioni centar, zahvaljujući njenim naporima i naporima Remzija Klarka, postao je nesumnjivo najznačajniji antiratni pokret na tlu SAD, koji, osim u Njujorku, ima kancelarije i u Vašingtonu, San Francisku i Bostonu.

(U petak: Mediji u Americi nisu slobodni)

 

Црна Гора држи час демократије просвећеној Европи

 

rs.sputniknews.com

Црна Гора држи час демократије просвећеној Европи

Sputnikhttps://cdn2.img.rs.sputniknews.com/i/logo.png

6-7 minutes


Професор Цетињске богословије ђакон Душан Биговић објавио је ауторски чланак о дешавањима у Црној Гори. Он сматра да Црна Гора ових дана држи час демократије Европи: они су бесплатни и одржавају се под ведрим небом. Спутњик објављује текст у целости.

Црна Гора држи час демократије!

Да. Црна Гора, сваког четвртка и недјеље у 18 часова, држи час демократије просвећеној Европи и онима који су се демократији учили од Европе. Ако се неко запита, а хоће сигурно, одакле право том малом народу са Балкана да држи било који час Европи, одговор је јасан — демократија је рођена на Балкану. Истини за вољу, демократија није рођена у Црној Гори, али је рођена на југу Балкана, у Грчкој.

Часови су бесплатни, одржавају се под ведрим небом, а како би ико и нашао просторију за двјеста хиљада људи. Часовима присуствују и они испод седам, али и они изнад седамдесет седам година. То је по оној да се човјек учи док је жив, али да се учи и док је у утроби мајке своје.

Ако је некоме тешко схватити, мада схватљиво је само онима који вјерују да је ово дјело милости Божије, нека замисли на улицама Енглеске тридесет и два милиона људи, Њемачке четрдесет један милион, Италије тридесет милиона, исто толико и Француске, па нека послије тога замисли власт која не би прихватила ниједан захтјев толиких својих грађана или власт која би те грађане назвала лудацима, а њихов глас — риком.

По први пут у историји демократије ових простора опозиција не жели никакво зло позицији, већ жели да позиција буде боља и да не буде глува на глас Бога и народа — да национални брод тоне. Јасно је да ова побожна окупљања не желе да разумију они којима није стало до обнове и препорода заједнице, него само до наставка кризе.

Овдје није ријеч о ратовима — не дај Боже да их буде — већ о нечем много горем: о пропасти културе и цивилизације, о наступању унутарњег варварства. Познато је да културе пропадају из два разлога: или под притиском споља — од „нашествија иноплеменика", глади, епидемија и земљотреса или изнутра, али тада не од „природне оронулости", већ од противприродне, унутарњих варвара (међусобног рата). Често се комбинују унутарњи и спољњи фактори.

У атмосфери загађеној честицама насталим злоупотребом ријечи „дијалог", „економски просперитет", европске интеграције и слично, истински хришћански дијалог је апсолутна новина. Хришћански дијалог се разликује од софистичког дијалога. Софисти теже да збуне противника противурјечностима и да на било који начин побиједе, док код хришћана постоји искрена жеља да један другом помогну у трагању за истином; без тога је немогућ плодотворни дијалог.

Црква је за реформу, а не за револуцију.

За Цркву је рушење увијек — само рушење.

За Цркву народ може подједнако бити и подвижник и преступник, служити Христу и Антихристу. Човјечанство не може бити вишом вриједности и вишом светињом, јер постоји свето и грешно човјечанство, људи који се преокрећу у свиње или се преображавају у богове. И то значи да је виша вриједност изнад човјека или човјечанства и да му она даје смисао и право на постојање. Човјечанство може да буде оваплоћење виших вриједности или, исто тако, може да оваплоти и најодвратније пороке. Према томе, човјечанство, само по себи, није принцип савршенства; тај принцип мора да буде изнад њега. Нама је Христос показао како у човјеку и човјечанству могу бити оваплоћене највише вриједности: правда, слобода и љубав. Христос је за нас оваплоћење виших вриједности и божанског савршенства. Човјечанство се може вољети ради Христа, никако ради Антихриста. Вриједност човјечанства зависи од тога у шта оно вјерује и чему стреми. Већ и сама чињеница да човјечанство нечему непрестано стреми — борбом, страдањима и молитвама — доказ је да само себи није довољно и да му је потребан неки виши идеал.

Држава није само заједница, него и правна установа. Као таква, она је средство у рукама способних и слободних људи да се тим средством служе (или не служе) како одлуче. Јер свака установа, па и држава, само је средство, а не нешто сушто, постојеће. Држава је човјеково остварење његове сопствене представе о праву; она је стварност права држављанина.

Ових вечери свијетла традиција Црногорског народа, а традиција је култура, јавља се не као реклама, него као животна сила. Литијама је Црква успјела да засјени оно што је последњих година и деценија засјенило част и образ Црне Горе. Захваљујући овим побожним скуповима, међународна заједница нас све више гледа као друштво које његује изузетно високу демократску свијест, а не као друштво познато по „Коверти", немилосрдном комадању друштвене имовине, наопаким приватизацијама, корупцији, непотизму, „Државном удару" (до сада, можда, најсмјешнијем судском процесу). Природно, народ окупљен око Цркве очекује од оних који су „хотимично или нехотично", мишљу, ријечју или дјелом унизили Црну Гору и њено званије пред породицом европских народа, да барем мало буду захвални Цркви и народу, а не да свој народ називају погрдним ријечима. Но, те ситне испаде људи из власти и институција културе, који се могу десити и просвећенијим људима — засјенила је љепота литија.

Литије су засјениле „синдром трагичара", који, лупајући крилима, виче да је згранут, ужаснут и да је „спасио Рим".

Људима који су на позицији власти, а којима није стало до обнове и препорода заједнице, него само до наставка кризе, све и да су способнији за те функције, тешко је разумијети што се ових дана догађа у Црној Гори. Ови простори знају за стерилне, бездушне отпоре; један је отпор национализма без демократије, а други демократије без националног осјећања.

„Час ни вријеме неће доћи, ако ми останемо пасивни. Слијепе силе су владале, док се нијесу пробудиле разумне. Предсказивати је могуће само зло, као посљедицу пасивности и сљепила. Добро можемо само чинити. Оно што је добро и ваљано не можемо предсказивати. На то можемо само предуказивати, чинити свјесне напоре за остварење". (Н. Ф. Теодоров)

Вријеме је да склопимо уговор!

Али да склопимо уговор са савјешћу својом, која је традиционално дубоко хришћанска.

 

Црна Гора држи час демократије просвећеној Европи

rs.sputniknews.com

Црна Гора држи час демократије просвећеној Европи

Sputnikhttps://cdn2.img.rs.sputniknews.com/i/logo.png

6-7 minutes


Професор Цетињске богословије ђакон Душан Биговић објавио је ауторски чланак о дешавањима у Црној Гори. Он сматра да Црна Гора ових дана држи час демократије Европи: они су бесплатни и одржавају се под ведрим небом. Спутњик објављује текст у целости.

Црна Гора држи час демократије!

Да. Црна Гора, сваког четвртка и недјеље у 18 часова, држи час демократије просвећеној Европи и онима који су се демократији учили од Европе. Ако се неко запита, а хоће сигурно, одакле право том малом народу са Балкана да држи било који час Европи, одговор је јасан — демократија је рођена на Балкану. Истини за вољу, демократија није рођена у Црној Гори, али је рођена на југу Балкана, у Грчкој.

Часови су бесплатни, одржавају се под ведрим небом, а како би ико и нашао просторију за двјеста хиљада људи. Часовима присуствују и они испод седам, али и они изнад седамдесет седам година. То је по оној да се човјек учи док је жив, али да се учи и док је у утроби мајке своје.

Ако је некоме тешко схватити, мада схватљиво је само онима који вјерују да је ово дјело милости Божије, нека замисли на улицама Енглеске тридесет и два милиона људи, Њемачке четрдесет један милион, Италије тридесет милиона, исто толико и Француске, па нека послије тога замисли власт која не би прихватила ниједан захтјев толиких својих грађана или власт која би те грађане назвала лудацима, а њихов глас — риком.

По први пут у историји демократије ових простора опозиција не жели никакво зло позицији, већ жели да позиција буде боља и да не буде глува на глас Бога и народа — да национални брод тоне. Јасно је да ова побожна окупљања не желе да разумију они којима није стало до обнове и препорода заједнице, него само до наставка кризе.

Овдје није ријеч о ратовима — не дај Боже да их буде — већ о нечем много горем: о пропасти културе и цивилизације, о наступању унутарњег варварства. Познато је да културе пропадају из два разлога: или под притиском споља — од „нашествија иноплеменика", глади, епидемија и земљотреса или изнутра, али тада не од „природне оронулости", већ од противприродне, унутарњих варвара (међусобног рата). Често се комбинују унутарњи и спољњи фактори.

У атмосфери загађеној честицама насталим злоупотребом ријечи „дијалог", „економски просперитет", европске интеграције и слично, истински хришћански дијалог је апсолутна новина. Хришћански дијалог се разликује од софистичког дијалога. Софисти теже да збуне противника противурјечностима и да на било који начин побиједе, док код хришћана постоји искрена жеља да један другом помогну у трагању за истином; без тога је немогућ плодотворни дијалог.

Црква је за реформу, а не за револуцију.

За Цркву је рушење увијек — само рушење.

За Цркву народ може подједнако бити и подвижник и преступник, служити Христу и Антихристу. Човјечанство не може бити вишом вриједности и вишом светињом, јер постоји свето и грешно човјечанство, људи који се преокрећу у свиње или се преображавају у богове. И то значи да је виша вриједност изнад човјека или човјечанства и да му она даје смисао и право на постојање. Човјечанство може да буде оваплоћење виших вриједности или, исто тако, може да оваплоти и најодвратније пороке. Према томе, човјечанство, само по себи, није принцип савршенства; тај принцип мора да буде изнад њега. Нама је Христос показао како у човјеку и човјечанству могу бити оваплоћене највише вриједности: правда, слобода и љубав. Христос је за нас оваплоћење виших вриједности и божанског савршенства. Човјечанство се може вољети ради Христа, никако ради Антихриста. Вриједност човјечанства зависи од тога у шта оно вјерује и чему стреми. Већ и сама чињеница да човјечанство нечему непрестано стреми — борбом, страдањима и молитвама — доказ је да само себи није довољно и да му је потребан неки виши идеал.

Држава није само заједница, него и правна установа. Као таква, она је средство у рукама способних и слободних људи да се тим средством служе (или не служе) како одлуче. Јер свака установа, па и држава, само је средство, а не нешто сушто, постојеће. Држава је човјеково остварење његове сопствене представе о праву; она је стварност права држављанина.

Ових вечери свијетла традиција Црногорског народа, а традиција је култура, јавља се не као реклама, него као животна сила. Литијама је Црква успјела да засјени оно што је последњих година и деценија засјенило част и образ Црне Горе. Захваљујући овим побожним скуповима, међународна заједница нас све више гледа као друштво које његује изузетно високу демократску свијест, а не као друштво познато по „Коверти", немилосрдном комадању друштвене имовине, наопаким приватизацијама, корупцији, непотизму, „Државном удару" (до сада, можда, најсмјешнијем судском процесу). Природно, народ окупљен око Цркве очекује од оних који су „хотимично или нехотично", мишљу, ријечју или дјелом унизили Црну Гору и њено званије пред породицом европских народа, да барем мало буду захвални Цркви и народу, а не да свој народ називају погрдним ријечима. Но, те ситне испаде људи из власти и институција културе, који се могу десити и просвећенијим људима — засјенила је љепота литија.

Литије су засјениле „синдром трагичара", који, лупајући крилима, виче да је згранут, ужаснут и да је „спасио Рим".

Људима који су на позицији власти, а којима није стало до обнове и препорода заједнице, него само до наставка кризе, све и да су способнији за те функције, тешко је разумијети што се ових дана догађа у Црној Гори. Ови простори знају за стерилне, бездушне отпоре; један је отпор национализма без демократије, а други демократије без националног осјећања.

„Час ни вријеме неће доћи, ако ми останемо пасивни. Слијепе силе су владале, док се нијесу пробудиле разумне. Предсказивати је могуће само зло, као посљедицу пасивности и сљепила. Добро можемо само чинити. Оно што је добро и ваљано не можемо предсказивати. На то можемо само предуказивати, чинити свјесне напоре за остварење". (Н. Ф. Теодоров)

Вријеме је да склопимо уговор!

Али да склопимо уговор са савјешћу својом, која је традиционално дубоко хришћанска.

 

Asanž – to tako može da se desi i nama

dw.com

Asanž – to tako može da se desi i nama | DW | 06.02.2020

Deutsche Welle (www.dw.com)

4-5 minutes


Specijalni izvestilac UN za ljudska prava, Švajcarac Nils Melcer, o hapšenju i psihičkom mučenju Džulijana Asanža govori kao o primeru za to kako investgativno novinarstvo nema šanse kada se zameri moćnicima.

„Zamislite prostoriju u kojoj je mrak. Odjednom, neko uperi snop reflektora na slona u tom prostoru na ratne zločince, na korupciju. Asanž je čovek sa reflektorom. Vlade su na trenutak šokirane. A onda optužbama za silovanje okreću reflektor u drugu stranu. Klasična metoda u manipulaciji javnog mnjenja. Slon je ponovo ostao u mraku, a umesto toga je sada Asanž u žiži, i mi govorimo o tome da li u ekvadorskoj ambasadi vozi skejtbord, da li hrani svoju mačku kako treba. Odjednom svi znamo da je on silovatelj, haker, špijun i narcis. A stvari koje je otkrio i ratni zločini blede u tami."

Tako je specijalni izvestilac UN za mučenje Nils Melcer u intervjuu za švajcarski dnevnik „Republik" opisao situaciju sa osnivačem platforme za uzbunjivače Vikiliks Džulijana Asanža koji trenutno trune u londonskom zatvoru Belmarš. Nakon što je objavio snimke vojnih pilota helikoptera SAD koji u Iraku pucaju na civile, te stotine hiljada tajnih dokumenata elektronskih pisama koji otkrivaju laži i korupciju političara, Asanž je u Švedskoj optužen za silovanje na osnovu iskonstruisanih priča, uz skandalozno ponašanje tamošnjeg pravosuđa koje mu nije dalo šanse da dokaže da je nevin. Švedska policija je, prema Melcerovim rečima, čak sama preradila pisanu izjavu tobože silovane devojke.

-pročitajte još: Hapšenje Asanža je opasan presedan

„Gde je lekcija Nirnberških procesa?"

Da ga ne bi uhapsila i zatvorila švedska policija, Asanž je našao utočište u ambasadi Ekvadora u Londonu, gde je proveo sedam godina. To je omogućio tadašnji predsednik Ekvadora Rafael Korea. Kada ga je na funkciji smenio Lenjin Moreno, čovek blizak Vašingtonu, nije dugo potrajalo dok britanska policija nije ušla u ambasadu i uhapsila Asanža. Sada on u zatvoru čeka ročište na kojem će biti odlučeno hoće li on biti izručen SAD.

 

Nils Melcer: Ako se investigativno novinarstvo proglasi za špijunažu i može da se goni svuda u svetu, uslediće cenzura i tiranija

Ako bude izručen, tamo ga, smatra Nils Melcer, neće čekati postupak pravne države. Čekaće ga postupak pred Sudom za nacionalnu bezbednost u Virdžiniji, iza zatvorenih vrata i na osnovu tajnih dokaza. „Niko na tom sudu nikada nije dobio oslobađajuću presudu", kaže Melcer. „Dokle god se službenici države SAD pridržavaju naređenja svojih pretpostavljenih, mogu da vode napadačke ratove i da budu vinovnici ratnih zločina i mučenja znajući da za to neće biti gonjeni. Gde je tu lekcija Nirnberških procesa?"

-pročitajte još: Nejasne misli i jasne kritike

„Sve to može i nama da se desi"

Sve je to „prljava igra u kojoj se nastoji da se jednim sudskim šou-procesom napravi primer ostalima – radi se o zastrašivanju novinara (…) poruka svima nama je: eto, to će vam se desiti ako budete kopirali model Vikiliksa". Melcer poručuje: „Ako se investigativno novinarstvo proglasi za špijunažu i može da se goni svuda u svetu, uslediće cenzura i tiranija", rekao je Melcer za švajcarski dnevnik „Republik".

Melcer navodi da je kao specijalni izvestilac za mučenje i delegat Međunarodnog komiteta Crvenog krsta već video mnogo užasa i nasilja. I da je video „kojom brzinom se mirne zemlje poput Jugoslavije ili Ruande mogu pretvoriti u pakao. U korenu takvog razvoja stvari su uvek strukture manjkave transparentnosti i nekontrolisane političke ili ekonomske moći, kombinovane sa naivnošću, nezainteresovanošću i mogućnostima da se manipuliše stanovništvom. Odjednom ono što se uvek dešava drugima – nekažnjeno mučenje, silovanje, progoni i ubijanja – može da se desi i nama ili našoj deci".

Čitajte nas i preko DW-aplikacije za Android